Sådan begyndte BB
Hov, mangler der ikke det tredje "B", men det er faktisk ikke en fejl, for da klubben blev stiftet den 11. maj 1927, hed den Brændekilde Boldklub. Selv om det i dag kan forekomme mærkeligt, så var Brændekilde dengang større end Bellinge, og klubben holdt i sine første mange år til i Brændekilde. Det var først i 1968, at klubben fik sit nuværende navn: Brændekilde-Bellinge Boldklub.

Det var Chr. Hjarnegaard, der startede fodbolden i Brændekilde. Han kom fra Jylland, men da smedesvenden flyttede, tog han fodboldspillet med. Klubben spillede i de første år på forskellige marker i Mosegyden, og klubben skiftede næsten spillested hvert år, hvor forskellige gårdejere venligt stillede deres græsmarker til rådighed. Chr. Hjarnegaard var også klubbens første formand, ligesom han i 1942 udnævntes til klubbens første æresmedlem.

Fra landsbyklub til forstadsklub
BBB havde med udgangspunkt i de to daværende små sogne vanskelig tider med kun ét seniorhold, og i 1967 rykkede holdet ned i serie 4, og klubben var på et tidspunkt ved at lukke og slukke. Eneste lyspunkt syntes at være et vellykket bal med Rock Nalle og The Yankies i Bellinge Forsamlingshus.

Men så begyndte den store udbygning af landsbyen Bellinge, og i takt hermed voksede og voksede BBB, og i midten af 70'erne var klubben placeret som den 6. største klub på Fyn. Klubben fik eget logo, rykkede op i Hallen, fik sin første sponsor, BBB's Venner stiftedes, og klubben indledte venskabssamarbejde med Maikammer og Slesvig IF.

I 1975 købte kommunen jord til de nuværende fire baner, og der var stor resultatmæssig fremgang, der kulminerede med 1. holdets oprykning til Fynsserien i 1978 i et oprykningsdrama mod Veflinge foran 800 tilskuere på Bellinge Stadion.

BBB's jubilæer
BBB fyldte 50 år i 1977. Jubilæumsfesten blev fejret den 14. maj med reception og ta' selv bord i Hallen. Klubben talte da ca. 400 medlemmer og 26 hold. BBB's Venner overrakte 50.000 kr. til bygning af evt. nyt klubhus. Daværende borgmester Verner Dalskov holdt jubilæumstale og klubbens seks æresmedlemmer overrakte BBB et flag med BBB-logo.

I 2002 fyldte BBB 75 år. Jubilæet blev fejret fredag den 10. maj med reception i klublokalerne. 75-års jubilæet blev fejret yderligere med fest den 7. september i Rasmus Rask Hallen.

Den 11. maj 2027 fylder BBB 100 år.